lørdag 10. november 2007

Nissefamilien...

Gamle nissefar Mads.



Låvenissene Anna og Arthur, med barna Bertha og Hans.


Fjøsnissene Hilda og Sverre, med barna Guri og Hermann.



Enkefru Alvhild med sine små, Hertha og Lucas.





Mads er oppkalt etter min gamle onkel. De var svært like. Hvitt hår,stor mage og tynne bein.

Anna er oppkalt etter en tante som stod meg svært nær i oppveksten.

Arthur var fars fetter, bosatt i Seattle, en snill og god gammel mann.

Bertha, det har min datter bestemt. De to har flere likhetstrekk.

Hans er etter mitt barnebarn. Snill og god, men full av "spillopper".

Hilda er oppkalt etter farmor. Hun likte ikke nisser, julen var engler etc. Ja-ja, jeg prøver..

Sverre er etter lilleprinsen. Noe kongeligt måtte vi ha...

Guri er tro kopi av en dame på jobben. Armer og ben over alt, men et hjerte av gull.

Lille Hermann er en flott student som kommer av og til og hjelper til med dataproblemer..

Alvhild er oppkalt etter min egen mor. Hun tar det sikkert med et flir..

Hertha, måtte ha et internasjonalrt navn da hun har halvsøsken og en tante"over there".

Lucas, har jo også familie der borte, heia onkel Frode

2 kommentarer:

Laila Kristin sa...

Det var ein flott gjeng med mange flotte namn.

Velkommen til min kreative verden sa...

Herlighet for en fin gjeng. Dette er til å bli glad av. Utrolig flotte detaljer: )